“OCULUS II: İçerideki Dünya, Dışarıdaki İstanbul” Sergisi Haliç Sanat Fener Evleri 1’de Açıldı

“OCULUS II: İçerideki Dünya, Dışarıdaki İstanbul” Sergisi Haliç Sanat Fener Evleri 1’de Açıldı
Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünün İstanbul Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle hazırladığı yılsonu sergisi “OCULUS II: İçerideki Dünya, Dışarıdaki İstanbul”, şehrin yeni yaşam alanlarında..

icerideki-dunya-disaridaki-istanbul-1.jpg

Kadir Has Üniversitesi İletişim Fakültesi Görsel İletişim Tasarımı bölümünün İstanbul Büyükşehir Belediyesi işbirliğiyle hazırladığı yılsonu sergisi “OCULUS II: İçerideki Dünya, Dışarıdaki İstanbul”, şehrin yeni yaşam alanlarından Haliç Sanat Fener Evleri 1’de sanatseverlerle buluşuyor. Görsel İletişim Tasarımı öğrencilerinin hazırladığı çalışmalar, İstanbul’dan hareketle insan olma deneyiminin evrenselliğini ortaya koyuyor.

İBB Kültür ve İBB Miras işbirliğiyle gerçekleşen, küratörlüğünü Dr. İpek Yeğinsü, akademik danışmanlığını ise Dr. Balca Arda’nın üstlendiği sergi, Kadir Has Üniversitesi Görsel İletişim Tasarımı bölümü öğrencilerinin, İstanbul’dan hareketle insan olma deneyiminin evrenselliğini ortaya koyan, farklı tekniklerle üretilmiş çalışmalarını bir araya getiriyor.

Üç alt temadan oluşan sergide “İçerideki Dünya” bireyin içsel yaşantılarına odaklanırken, “Dışarıdaki İstanbul” kent estetiği üzerinden görünür hale gelen toplumsal gerçekliklerin izini sürüyor. “Çevrim İçi-Çevrim Dışı” ise dijital teknolojilerin kültürel etkilerine eleştirel bir bakış sunuyor.

Serginin 2 Haziran’da yapılacak özel açılış etkinliğinde, DECOL ve Provideo’nun teknik sponsorluğunda yine öğrencilerin hazırladığı bir video mapping gösterisi gerçekleştirildi.

“OCULUS II: İçerideki Dünya, Dışarıdaki İstanbul” sergisi, 31 Temmuz’a kadar Haliç Sanat Fener Evleri 1’de, Pazartesi hariç her gün 10.00-18.00 arasında görülebilir. Ziyaret ücretsizdir.

Adres: Yavuz Sultan Selim, Abdülezelpaşa Cd. No: 4, 34083 Fatih/İstanbul

OCULUS II: İçerideki Dünya, Dışarıdaki İstanbul

31 Mayıs 2023 – 31 Temmuz 2023

Sergi Künyesi

Katılımcılar: Anıl Beran Demir, Ayla Karamustafa, Ayşe Ecem Gözütok, Berkay Telli, Cemre Akçal, Cemre Öztürk, Doğu Su Dönmez, Ece Odabaşıoğlu, Elifnur Selbük, Elvan Özgür, Emine Nur Mutlu, Ertekin Erdin, Hibah Ambreen, Ilsa Khan, İdil Avan, Kenana Albazal, Khudeeja Dawar, Menna Aly, Michela Palma, Muneeb Ahmad, Neda Süleyman, Nur Banu Büyükyılmaz, Omar Abdelghaffar, Rawand Naser Aldeen, Rozerin Aytaş, Selene Nisan Serdaroğlu, Sena Ongun, Sena Elif Özkan, Simge Ceren Aydın, Sude Ergin, Sumaya Hayatullah, Taha Sertaç Gezer, Veli Emir Kahraman, Vania Khan

Sergi Ekibi: Ayla Karamustafa, Aylin Aslı Altınkılıç, Berranur Özbey, Bora Yalçın, Cemre Öztürk, Dalal Galip, Devin Dereli, Ege Erkorkmaz, Elifnur Selbük, Filiznur Kondakçı, Gülce Beyter, Haya Chahine, İdil Avan, Khudeeja Dawar, Maria Fernanda de Andre Gomes, Melike Acar, Menna Mourad Mohamed, Meshari Fayad, Mine Güzel, Muhammad Anas Siddiqui, Muhammet Niyazi Kuriş, Niklas Ehret, Ozan Alp Küçükiş, Raghad Mohammed Qasem, Rana Karayılan, Rawand Naser Aldeen, Rozerin Aytaş, Selene Nisan Serdaroğlu, Selin Erdoğan, Senanur Soylu, Serin Bademsoy, Sude Ergin, Sude İnci, Sumaya Hayatullah, Sümeyye Akdere, Veli Emir Kahraman, Yağmur Baydır, Zaid Ahmad Jan, Zeynep Türk

Küratör: Dr. İpek Yeğinsü

Akademik Danışman: Dr. Balca Arda

Sergi Komitesi: Dr. Balca Arda, Bilal Savaş, Doruk Kumkumoğlu, Dr. İpek Yeğinsü, Mert
Tanır, Sinan Göksel

Asistanlar: Melike Koçak, Yunus Emre Öztaş, Zeynep Uçar

Foto Künyeleri

1. Muneeb Ahmad, Michela Palma “Kalabalıktaki Fısıltılar”, video still

2. Sena Elif Özkan, “Life Sim Lite”, video still

3. Selene Nisan Serdaroğlu, “Maslak ve Ötesi”, fotoğraf

4. Ayla Karamustafa, “İçimdeki Virüs”, fotoğraf

5. Ece Odabaşıoğlu, “Fikirtepe”, Fotoğraf

Kürasyon Metni

İstanbul gibi bir kentte yaşamanın ödülü de büyüktür, bedeli de. Algı evrenlerimiz bin bir çeşit renk, ses ve dokuyla sürekli zenginleşirken uyaran yoğunluğunun yarattığı karmaşayla mücadele eder. Çoğul kimliklerin tanışma ve dayanışma laboratuvarı olan kentin, aynı zamanda bireyin kendi yalnızlığında kolayca kaybolabildiği bir ortamı vardır. Aslında “kişiliğinin” tüm esinleyici ve zorlayıcı yönleriyle kent, her bir sakinini biraz andırır ve her birimiz, içinde yaşadığımız kente bir miktar benzeriz.

“OCULUS II”, İstanbul’dan hareketle insan olma deneyiminin evrenselliğini ortaya koyan ve farklı tekniklerde üretilmiş çalışmaları bir araya getirir. Genç kuşağın duyarlılıklarını ve arayışlarını, birey-toplum, geçmiş-gelecek, içerisi-dışarısı arasındaki sınırları eritirken bu iki ölçek arasında hızla gidip gelen bir kurgu içinde sunar. Sergi mekanının çoklu anlam katmanları ve çevresiyle olan ilişkisi kenti de kurguya dahil eder; böylece izleyicinin sergideki işler üzerinden kendi iç dünyasıyla yaşadığı karşılaşmalar, yepyeni psikocoğrafik olasılıkların önünü açar.

Üç alt temadan oluşan sergide “İçerideki Dünya” bireyin içsel yaşantılarına odaklanırken, “Dışarıdaki İstanbul” kent estetiği üzerinden görünür hale gelen toplumsal gerçekliklerin izini sürer. “Çevrim İçi-Çevrim Dışı” ise dijital teknolojilerin kültürel etkilerine eleştirel bir bakış sunar.

İpek Yeğinsü

Haliç Sanat: Fener Evleri

18. yüzyıl İstanbul sivil mimarisinin en özgün örnekleri arasında yer alan tarihi Fener Evleri, dönemin sosyo-kültürel statüsünü yansıtmaları bakımından da ayrı bir önem teşkil ediyor. İBB Miras’ın evrensel koruma ilkeleri doğrultusunda gerçekleştirdiği restorasyon çalışmalarının ardından yeni yaşam alanlarına dönüşerek İstanbullulara açılan Fener Evleri, “Haliç Sanat” adıyla kültür sanatın dönüştürücü gücünü Haliç kıyılarına taşıyor. Sergi galerileri işleviyle yeniden kent hayatının bir parçası olan Haliç Sanat1, Haliç Sanat 2 ve Haliç Sanat 3 ile Cibalikapı’dan başlayıp Sveti Stefan Kilisesi’ne kadar uzanan sahil şeridi boyunca devam etmesi planlanan kültür rotasının ilk adımları hayata geçmiş bulunuyor.

Kaynak:

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.