Gülen, Ayetteki ?el-feth?i ?Fethullah?a çevirdi

Gülen, Ayetteki ?el-feth?i ?Fethullah?a çevirdi
 Nasr Suresi?ni anlatan Gülen, surede geçen ?Vel feth? ifadesini ?Fethullahi? diye çevirdi, buradaki nükteyi ise Allah?ın insanları ?hizmet ve cemaate?...

 

Nasr Suresi?ni anlatan Gülen, surede geçen ?Vel feth? ifadesini ?Fethullahi? diye çevirdi, buradaki nükteyi ise Allah?ın insanları ?hizmet ve cemaate? sokması olarak yorumladı.

Ardı ardına ettiği beddualarla gündemden düşmeyen Fethullah Gülen, daha önce yazdığı kitaplarda da surelerdeki bazı ifadeleri hizmet hareketine yorumladığı ortaya çıktı. Fethullah Gülen Fasıldan Fasıla adlı kitabında, Nasr suresindeki ?Vel feth? ifadesini ?Fethullahi? olarak yorumlarken, Hz. İsa?nın dünyaya gelişiyle ilgili de farklı yorumlarda bulunuyor. Hz. Meryem kıssasındaki ?Ruh? un Hz. Muhammed olabileceğine işaret ederken, kitabın başka bir yerinde ise nebilerin şehvet hissinin normal insanlardan çok daha fazla olduğunu söylüyor.

Cemaate katılımı anlamış

İşte Fethullah Gülen?in Fasıldan Fasıl adlı kitabından kafaları karıştıran ifadeleri:

*Nasr suresinin ilk ayeti ?izaca e nasrullahi vel feth?. Nahiv kuralları açısından ma?tufda muzafu?n-ileyh hazf edilir ve ondan bedel kelimenin başına belirlilik takısı olan lam-ı tarif gelir. Dolayısıyla burada ?ve?l feth? ve ?fethullahi? demektir. Buradaki nükteye gelince; Allah?ın bizi yaratması, hizmet yoluna sevketmesi, halkın kalbini bize tevcih etmesi. Hepsi Allah?ın yardımı ve inayetiyledir.

*Aslında bu hangi seviyede ve nerede olursa olsun davayı temsil eden her fert ve cemaat için geçerlidir.

Fethullah Gülen?in, Hz. İsa?nın annesi Hz. Meryem?le Peygamberimiz Hz. Muhammed?i nikahlı olduğunu ima eden yorumu ise ?Dinlerarası diyalog anlayışına zemin? hazırlama olarak yorumlanıyor. İşte Gülen?in Ruh ve Hz. Meryem?le ilgili yorumu:

Hz. Meryem kimle nikaylıydı

?Acaba ne idi bu ruh?  *Bütün tefsirler bunu (ruh) Cebrail (as) olarak ifade ediyor. Fakat ayette ?ruh? tabiri kullanılıyor. Bu ruhun tayininde ise ihtilaf vardır. İhtimalin sınırları ise, ihtilafın çerçevesini aşkın ve Efendimiz (sav) ruhunu da içine alacak kadar geniştir. Çünkü Hz. Meryem çok afife ve nezihe bir kadındı, bu itibarla da gözlerinin içine bir başka hayalin girmemesi gerekirdi. Ayrıca efendimiz (sav) de, bir makamda onu kendisiyle nikâhlandığına işaret etmektedir. Bu açıdan da ?ruh? Efendimizin ruhu da olabilir.

Şimdilik sokağa dökülmeyin

*Ayrıca, Allah lafz-ı celalin baş harfi olan ?elif?, Ahmed?in de baş harfidir. Allah, Ahmed?de mütecellidir. Hizmet-i imaniye de bulunanlar şeffaf birer ayna hükmündedirler. Onlara bakanlar, asli olan peygamberlerini görürler. Tahriften evvelki Hıristiyan Hz. İsa?yı, Müslüman ise Hz. Muhammed?i görür. Bugün, hizmetteki bası hususiyetlerde evsaf-ı İseviye ne kadar ileri giderse gitsin, evsaf-ı Muhammediye daima hâkimdir. Zira Hz. Mesih, bir hadisin işaretiyle ?Bazınız bazınıza imamsınız? buyurur. Bu: ?Ben imam olamam? demektir. Bugün devrin getirdiği şartlar ve hizmetin stratejisi açısından bir yanağını vurana öbür yanağını çevir, karşılık verme, sokağa dökülme diyorsak, bir manada bu ruhu temsil gereğinden dolayıdır. İleride inşallah..?

Nebi, normal insan değil

Peygamberlere insani yönden olağanüstü güçler atfeden Fethullah Gülen şunları anlatıyor: ?Nebi, kalbi, beyni, sinir sistemi ve bütün fakülteleri azami seviyede çalışan insan demektir. Bu sebeple, nebinin hayatı, normal insani buudların üzerinde cereyan eder. Onun duyması, sezmesi, hisleri, arzu ve istekleri hep zirve noktalarda dolaşır. Mesela, nebinin şehvet hissi, normal insanınkinden kat kat fazladır. Efendimiz?in (sav) bu hususta, ?Ben, sizin her birinizden 25 kat daha güçlüyüm? buyurması, sahih bir hadiste ifade edildiği üzere, Hz. Süleyman?ın bir gecede 90 küsur hanımla mübaşerette bulunabilmesi, bunu n bir göstergesidir.?

Star

HABERE YORUM KAT
UYARI: Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış,
Türkçe karakter kullanılmayan ve büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır.